Λίγοι πιλότοι στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορούν να περηφανευτούν ότι το όνομα μας τους είναι συνώνυμο με το που οδηγούσαν.

Ο Νίκι Λάουντα που έφυγε από τη ζωή στα 70 του χρόνια, μετά από πολλά προβλήματα υγείας λόγω των κατεστραμμένων πνευμονιών του, ήταν ένας από αυτούς. Ακόμα και για όσους δεν παρακολουθούν τα μηχανοκίνητα σπορ, Νίκι Λάουντα σήμαινε Φόρμουλα 1 και το αντίστροφο.

Ο Αυστριακός οδηγός έχει μείνει στην ιστορία τόσο για τα τρία πρωταθλήματα που κατέκτησε (δύο με τη Φεράρι και ένα με τη ΜακΛάρεν), όσο και και για το τρομακτικό ατύχημα που είχε την 1η Αυγούστου του 1976 στο Γραν Πρι του Νίγκουργκμπρινκ. Τότε, κατάφερε να «ξεγελάσει» τον θάνατο και να βγει ζωντανός με τη βοήθεια άλλων οδηγών από τη φλεγόμενη Φεράρι του.

Πλήρωσε ακριβά το ατύχημα αφού το πρόσωπό του υπέστη τρομακτικά εγκαύματα, ενώ εισέπνευσε χημικά που τον έριξαν σε κώμα για τέσσερις μέρες.

Ο θρύλος της Φόρμουλα 1, όμως, όχι μόνο επέστρεψε σε έξι μόλις εβδομάδες, αλλά κατέκτησε το (δευτερό του) πρωτάθλημα την επόμενη χρονιά: το 1977.

Από τότε, έγινε ένας από τους οδηγούς που πάλευε για να καλυτερεύσουν οι συνθήκες ασφάλειας των αγώνων, ενώ δεν θέλησε να διορθώσει περισσότερο την αισθητική του προσώπου για να θυμίζει σε όλους τους πιλότους τους κινδύνους που διατρέχουν.

Καλό ταξίδι, Νίκι Λάουντα!

Leave a Reply